یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ شنبه 16 بهمن 1395برچسب:, توسط جواد علی گلی |

قیام لله، یگانه راه اصلاح جهان 

بسم الله الرحمن الرحیم قال الله تعالی: (قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادا) خدای تعالی در این کلام شریف، از سرمنزل تاریک طبیعت تا منتهای سیر انسانیت را بیان کرده و بهترین موعظه هائی است که خدای عالم از میان تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد بشر فرموده، این کلمه تنها راه اصلاح در جهان است. قیام برای خداست که ابراهیم خلیل الرحمن را به منزل خلت رسانده و از جلوه های گوناگون عالم طبیعت رهانده. خلیل آسا در علم الیقین زن - ندای لااحب الافلین زن. قیام لله است که موسی کلیم را با یک عصا به فرعونیان چیره کرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صعق و صحو کشاند. قیام برای خداست که خاتم النبیین صلی الله علیه و آله را یک تنه بر تمام عادات و عقاید جاهلیت غلبه داد و بت ها را از خانه خدا برانداخت و به جای آن توحید و تقوا را گذاشت و نیز آن ذات مقدس را به مقام قاب قوسین اوادنی رساند.


بدبختی و تیره روزی ما به خاطر قیام برای منافع شخصی است.
خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده. قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در ملت اسلامی خفه کرده. قیام برای نفس است که بیش از دهها میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوت پرست پشت میزنشین شدند. قیام برای شخص است که یک نفر مازندرانی بیسواد را بر یک گروه چندین میلیونی چیره می کند که حرث و نسل آنها را دستخوش شهوات خود کند. قیام برای نفع شخصی است که الان هم چند نفر کودک خیابانگرد را در تمام کشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حکومت داده. قیام برای نفس اماره است که مدارس علم و دانش را تسلیم مشتی کودک ساده کرده و مراکز علم قرآن را مرکز فحشا کرده. قیام برای خود است که موقوفات مدارس و محافل دینی را به رایگان تسلیم مشتی هرزه گرد بی شرف

کرده و نفس از هیچ کس در نمی آید. قیام برای نفس است که چادر عفت را از سر زن های عفیف مسلمان برداشت و الان هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جاری است و کسی بر علیه آن سخن نمی گوید. قیام برای نفع های شخصی است که روزنامه ها که کالای پخش فساد اخلاق است، امروز هم همان نقشه ها را که از مغز خشک رضاخان بی شرف تراوش کرده تعقیب می کنند و در میان توده پخش می کنند. قیام برای خود است که مجال به بعضی از این وکلای قاچاق داده که در پارلمان بر علیه دین و روحانیت هر چه می خواهند بگویند و کسی نفس نکشد.

برای نجات دین از دست مشتی شهوتران قیام کنید.
هان ای روحانیین اسلامی! ای علماء ربانی!ای دانشمندان دیندار! ای گویندگان آیین دوست! ای دینداران خداخواه! ای خداخواهان حق پرست! ای حق پرستان شرافتمند! ای شرافتمندان وطنخواه! ای وطنخواهان باناموس! موعظت خدای جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحی را که پیشنهاد فرموده بپذیرید و ترک نفع های شخصی کرده تا به همه سعادت های دو جهان نائل شوید و با زندگانی شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شوید. (ان لله فی ایام دهرکم نفحاث الافتعر ضوالها) امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه گرد شهوتران بر شما چیره شوند و تمام آئین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند. امروز شماها در پیشگاه خدای عالم چه عذری دارید؟ همه دیدید کتاب های یک نفر تبریزی بی سروپا را که تمام آیین شماها را دستخوش ناسزا کرد و در مرکز تشیع به امام صادق و امام غایب روحی له الفدا آن همه جسارت ها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر نشد. امروز چه عذری در محکمه خدا دارید؟ این چه ضعف و بیچارگی است که شماها را فرا گرفته؟ ای آقای محترم که این صفحات را جمع آوری نمودید و به نظر علمای بلاد و گویندگان رساندید، خوب است یک کتابی هم فراهم آورید که جمع تفرقه آنان را کند و همه آنان را در مقاصد اسلامی همراه کرده، از همه امضا می گرفتید که اگر در یک گوشه مملکت به دین جسارتی می شد، همه یک دل و یک جهت از تمام کشور قیام می کردند. خوب است دینداری را دست کم از بهائیان یاد بگیرید که اگر یک نفر آنها در یک دیه زندگی کند، از مراکز حساس آنها با او رابطه دارند و اگر جزئی تعدی به او شود، برای او قیام کنند. شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیره سران بیدین از جای برخاستند و در گوشه زمزمه بیدینی را آغاز کردند، به همین زودی بر شما تفرقه زده ها چنان چیره شوند که از زمان رضاخان روزگارتان سخت تر شود: (و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله) سید روح الله خمینی  (صحیفه نور جلد 1 صفحه 4)

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

 

پیکر مطهر شهید شاطری در سمنان به خاک سپرده شد/یادگاری دختر شهید روی تابوت

به گزارش خبرنگار مهر، مردم سمنان بعد از ظهر جمعه بار دیگر به خیابان‏ها آمدند تا با مردی خداحافظی کنند که سال‏ها دوری از وطن را تحمل کرد تا مردم کشور همسایه و مسلمان، لبنان در حداقل اندکی راحتی زندگی کنند.

امروز تابوت مردی در سمنان «لا اله الا الله» را بر خود دید که پرچم سه رنگ روی آن از جاودانه شدن این پاسدار رشید اسلام حکایت می‏کرد.

در این آیین پیام تبریک و تسلیت و ابراز همدری محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، وزیر راه و ترابری لبنان و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان خطاب به مردم سمنان قرائت شد.

تشییع پیکر شهید حاج حسن شاطری به صورت ویژه انجام شد

قبل از انجام تشییع پیکر در محل معراج شهدای سمنان مراسم نوحه خوانی و قرائت قرآن کریم برگزار شد و شرکت کنندگان در فضایی حزن آلود دعای فرج آقا امام زمان (عج) را زمزمه کردند.

در این مکان یکی از همکاران لبنانی شهید شاطری در سخنانی با ابراز تاسف از شهادت این استاد اخلاق و عمل، از وی به نیکی یاد کرد و گفت: فعالیت ها و عملکرد شهید شاطری یک کلاس درس برای همکاران وی بود.

در ادامه این مراسم جنازه این شهید که در تابوتی همراه با عکس و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی قرار گرفته بود در میان فریادهای یا حسین (ع) و الله اکبر گویان در آغوش هزاران نفر از مردم سمنان قرار گرفت.

بسیاری از همرزمان دوران دفاع مقدس و دوستداران شهیدان در این مراسم با سینه زنی و نوحه خوانی جنایات صهیونیست ها را بشدت محکوم کردند و فضایی دیگر به این آیین بخشیدند.

اقامه نماز میت نماینده ولی فقیه در جنوب لبنان بر پیکر مطهر شهید شاطری

در ادامه آیین تشییع پیکر شهید شاطری در میدان امام سمنان نماز میت توسط حجت الاسلام طباطبایی نماینده ولی فقیه در جنوب لبنان بر پیکر این شهید اقامه شد و آیین تشییع به سمت گلزار شهدای سمنان واقع در امام زاده یحیی ابن موسی (ع) ادامه یافت.

جملاتی که دختر شهید شاطری بر روی تابوت پدر هک کرد

یگانه شاطری بر روی تابوت پدر خود جملات "بابا شهادت مبارک، ما را هم شفاعت کن، افتخار ما بودی و هستی، یگانه همیشه به یاد توست" را نوشته بود.

شهید شاطری به مدت پنج سال به بازسازی خرابی های لبنان پرداخت

یک همکار مسئول ستاد بازسازی لبنان سردار شهید شاطری گفت: این شهید بزرگوار به مدت پنج سال بدون هیچ چشمداشت و یا خستگی به بازسازی خرابی های ناشی از تجاوزات صهیونیست ها در جنوب لبنان پرداخت.

کاظم دارابی با بیان اینکه حمایت های مادی، معنوی به مردم و شیعیان جنوب لبنان و بازسازی این مناطق از مهمترین اقدامات و خدمات این شهیدا است افزود: این شهید  در راهسازی و تعمییرخرابی ها ی کشور لبنان از خود آثار فراوانی به جا گذاشته است.

راه نورانی انقلاب به حاج حسن شاطری ختم نمی شود

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج ) استان سمنان نیز در این آئین، شهادت را مزد زحمات سی ساله شهید شاطری خواند وگفت: اگر جزء شهادت نصیب حاج حسن می شد در حق یک مجاهد فی سبیل الله واقعا جفا بود.

سردار علی استاد حسینی افزود: شهید حاج حسن ها برای اعتلای کلمه اسلام در تمام جهان اسلام تلاش کردند نه تنها در ایران بلکه در کل جهان لذا خونشان را دادند برای اینکه اسلام بماند نظام بماند و رهبری بماند.

وی در خاتمه ضمن تاکید بر اینکه راه نورانی به حاج حسن ختم نمی شود تصریح کرد: این راه در آینده هم ادامه خواهد داشت و برای رسیدن پرچم به دست صاحب اصلیش ادامه دارد.
 

 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

لبیک یا خامنه ای    لبیک یا حسین است

 

قوى ‏ترین و آخرین ضربه را ملت در روز نهم دى و بیست و دوى بهمن وارد کرد. کار ملت ایران در بیست و دوم بهمن، کار عظیمى بود، نُه دى هم همین جور. یکپارچگى ملت آشکار شد.دلها دست خدا است. خداى متعال این دلها را وسط صحنه آورد، ملت ایران عظمت خودش را نشان داد..
آنچه در پی می‌آید گزیده‌ای از فرمایشات حضرت‌ آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب درباره یوم‌الله ۹ دی است:

‏۹ دى؛ ایام ‏اللَّه به معنى حقیقى کلمه‏
نُه دى و بیست و دوى بهمنِ پارسال جزو ایام‏اللَّه - به معنى حقیقى کلمه - بود. دلها دست خدا است. خداى متعال این دلها را وسط صحنه آورد، ملت ایران عظمت خودش را نشان داد.(۸)

۹ دى؛ تجلى روح دیانت حاکم بر دلهاى مردم‏
حضور عظیم و خروشان مردمى در ۹ دى ۸۸، تجلّى بارزى از هویت و ماهیت انقلاب، یعنى روح دیانت حاکم بر دل‏هاى مردم بود.(۲)
 

 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

به گزارش جهان به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تحلیل گران بسیاری اعتقاد داشتند 9 دی روزی است که نشان داد نخبگان از مردم عقب افتادند، بعد از روز عاشورا همه چیز بیشتر معلوم شد، مردم زودتر از دیگران خود را از فضای غبار آلود فتنه  بیرون  کشیدند، گویا تحمل تنفس در این فضای  غبارآلود را نداشتند.

 

 

 
مردم 9 دی آمدند، مطالباتی داشتند، خواسته هایشان در شعارهایشان متبلور شده بود، شعار می دادند، بی هیچ تردیدی؛ رهبرشان گفته بود: «فتنه 88 تنها آن چیزی نبود كه توی خیابان به وسیله تعدادی آدم دیده شد، ریشه دار بود... یك حركت عظیم مردمی لازم داشت كه این حركت، حركت 9 دی بود كه مردم آمدند و بساط فتنه و فتنه گران را در هم پیچیدند. لذا حادثه 9 دی در تاریخ یك حادثه ماندنی است، حادثه كوچكی نیست، این حادثه شبیه حوادث اول انقلاب است.»

 
در 9 دی 1388، راهپیمایی ده ها میلیونی در سراسر کشور، مردم شعار می دادند:


*آنان که مدعیند روزانه با امام کار می کردند بدانند که حضرتش فرمود : منافقین از کفار هم بدترند !

*آیید و ببینید علی تنها نیست !

 
*ابا الفضل علمدار ! موسوی رو تو وردار 

*ایران که باغ پسته بابات نیست - مملکت حسینی بی صاحاب نیست

 
*ای رهبر آزاده ! آماده ایم آماده

*این همه لشکر آمده - به عشق رهبر آمده

 
*پایان ِ تلخ ، بهتر از تلخی بی پایان است !

*تاجر ورشکسته !  برگرد به باغ پسته (باغ لندن)

 
*لبیک یا خامنه ای - لبیک یا حسین است

 
* لعن علی عدوک خمینی - هاشمی و خاتمی و خوئینی

 *لعن علی عدوک یا حسین - خاتمی و کروبی و میرحسین

 
 *ما یوسف خود نمی فروشیم - تو سیم ِ سیاه خود نگهدار

 
* حرمت شکن عاشورا - اعدام باید گردد

 *حسین حسین شعار ماست - خمینی افتخار ماست

 
* خاتمی دروغگو - توسعه سیاسی ات کو ؟

* دیدید هنوز عشق لشکر دارد / دیدید که این قافله رهبر دارد / ای مانده نهروانی عهد شکن / این ملک علی مالک اشتر دارد

 
*سلم ٌ لمن سالمکم خامنه ای - حرب ٌ لمن حاربکم خامنه ای

*عایشه شتر سوار - فائزه فتنه سوار

 
*عمر سعد زمان - ننگت باد ، ننگت باد

*فرقه موسویه - اعدام باید گردد

 
*قاضی عاشورایی !  اعدام انقلابی

 *قسم به جان ِ مادرت فاطمه - فدای امر تو شویم ما همه

 
* کروبی بی سواد - عامل دست موساد

*«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر موسوی»، «مرگ بر خاتمی»، «مرگ بر کروبی»

 
*«مرگ بر سه حسین قلابی، صدام حسین،باراک حسین،میرحسین» 

*«لعن علی عدوک یا حسین، خاتمی و کروبی و میرحسین»

 
*«آشوبگر اعدام باید گردد»، «آشوبگر عاشورا اعدام باید گردد» 

*خواص بی بصیرت،خجالت خجالت

 
 *هرجا که اغتشاشه، فائزه رد پاشه 

*جمهوری اسلامی شعار مسلمین است، جمهوری ایرانی حرف منافقین است 

 
*خامنه‌ای کیست علی زمان، مرگ بر این خوارج نهروان 

*به کوری منافق بسیجی بیدار است، برای هر بسیجی شهادت افتخار است 

 
*ما منتظریم تا علی اذن دهد، چشم سران فتنه را کور کنیم 

*کروبی بی سواد، آلت دست موساد 

 
*سی سال توی جبهه‌ها، بسیجی‌ها رو زدن، صدام حسین نتونست، با میرحسین اومدن 

*حرف ما یک کلام، محاکمه والسلام 

 
*جنبش اشرافیت، گوگوش شده حامی ات 

*ما عاشق حسینیم، دشمن میرحسینیم

 
*سفارت موسوی تعطیل باید گردد، سفیر روباه پیر اخراج باید گردد

*بی.بی.سی ساکت باش

 
*لانه روباه پیر تسخیر باید گردد 

*بی.بی.سی بی‌حیا، دوربین را ‌بردار بیا
 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, توسط جواد علی گلی |

جایگاه حوادث سال 88 در ‌زنجیره تهاجمات ‌علیه ایران

جهان نیوز - دکتر سعید جلیلی:
پس از 9دی کتابی منتشر شد حاوی مجموعة اشعاری که شاعران انقلاب در مورد پدیدة 9دی سروده بودند. نام کتاب این بود که مسئله، 22خرداد نبود، مسئله، 22بهمن بود. این جمله، جملة بسیار عمیق و بسیار پر مفهومی است. به نظر من ما اگر بخواهیم در مورد 9 دی به خوبی تبیین کنیم، ضروری است که رابطة 9 دی را با 22خرداد و مهم‌تر از آن رابطة 22خرداد را با 22بهمن به خوبی درک کنیم.

در 22بهمن چه اتفاقی افتاد؟ 22 بهمن انقلابی به پیروزی رسید؛ مبدأ یک اتفاق مهم در عصر ما. نه از آن جهت که انقلابی به پیروزی رسید و دیکتاتوری سرنگون شد. انقلابهای زیادی اتفاق افتاده بود. دیکتاتورهای زیادی هم شاید قبل از آن و بعد از آن سرنگون شدند. 22بهمن اهمیتش در این بود که یک نظریه و یک اندیشة جدید برای مناسبات حاکم در جامعه و مناسبات بین‌الملل ارائه می‌کرد تحت عنوان نظریة جمهوری اسلامی؛ نظریة مردم سالاری دینی؛ یعنی نظریه‌ای ارائه می‌کرد مبنی بر انتخاب حرکت مردم در سایة دین و تحقق وعده‌های الهی.

 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور جوانان مسلمان و انقلابی:
قیام کشورهای اسلامی مقدمه قیام علیه دیکتاتوری جهانی شبکه فاسد صهیونیستی است

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: قیام امروز در کشورهای اسلامی مقدمه قیام علیه دیکتاتوری جهانی شبکه فاسد و خبیث صهیونیستی و استکباری است.

خبرگزاری فارس: قیام کشورهای اسلامی مقدمه قیام علیه دیکتاتوری جهانی شبکه فاسد صهیونیستی است

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، صدها نفر از جوانان 73 کشور جهان از جمله جوانان مصر، تونس، لیبی، لبنان، یمن، بحرین و فلسطین صبح امروز (دوشنبه) در فضایی صمیمانه و لبریز احساسات اسلامی و انقلابی، با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار پس از سخنان نمایندگان جوانان چندین کشور اسلامی منطقه، قیام ملتهای مسلمان بر ضد دیکتاتوریهای وابسته را پدیده ای بسیار مبارک و بسیار مهم و مقدمه قیام علیه «دیکتاتوری جهانی شبکه فاسد و خبیث صهیونیستی و استکباری» خواندند و تأکید کردند: در آفاق روشن این حرکت مبارک، امت اسلامی، به حول و قوه الهی بار دیگر در اوج عزت و استقلال و اقتدار قرار خواهد گرفت.

 

 در آغاز این دیدار آقای ضیاءالدین مورو از جوانان انقلابی تونس با اشاره به ویژگی انقلاب مردم تونس به عنوان آغازگر انقلابهای منطقه، گفت: این انقلاب یک انقلاب مستقل و مردمی بود که هیچ حزب و گروه سیاسی در شکل گیری آن نقش نداشتند.

 وی با تأکید بر اینکه سرنگونی حکومت بن علی، پایان کار نیست، خاطرنشان کرد: مردم تونس بر تحقق کامل اهداف انقلاب تأکید دارند و جوانان انقلابی، موضوع فلسطین و آزادی آن را، مسئله اصلی انقلاب خود می دانند.

 ضیاءالساوی از جوانان انقلابی مصر با اشاره به برخی فضاسازیها درباره هویت انقلاب مردم مصر گفت: مردم مصر این انقلاب را از مساجد شروع کردند و شعارهای آنها الله اکبر و شعارهای اسلامی و ضد صهیونیستی بود.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
رهبر معظم انقلاب در جمع علماء و روحانیون کرمانشاه:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به کرمانشاه، حرکت‌های مردمی اخیر در منطقه و مأیوس شدن مردم غرب از نظام سرمایه‌داری را موج سوم گرایش به اسلام دانستند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار علماء، فضلاء‌، روحانیون و طلاب شیعه و اهل تسنن استان کرمانشاه، با اشاره به موج سوم گرایش به اسلام بعد از حرکت‌های اخیر منطقه و جنبش ضد سرمایه‌داری در غرب‌، وظیفه روحانیت را مضاعف دانستند و تأکید کردند: امروز که سخن جمهوری اسلامی مبنی بر بی‌نتیجه بودن نظام مارکسیستی تحقق یافته و در مورد نظام سرمایه‌داری نیز در حال تحقق است‌،  علماء و روحانیون باید با استفاده از مبانی مستحکم عقلی و متناسب با نیازهای روز، معارف منطقی و ریشه دار اسلام را برای مشتاقانی که در سراسر دنیا، در حال افزایش است، ارائه کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روحانیون را به کسب آمادگی‌های معنوی و علمی برای ورود به عرصه‌های جدید و سخت توصیه کردند و افزودند: نباید از دشواری‌های کار بهراسید بلکه همواره باید به سراغ کارهایی رفت که به ظاهر محال و نشدنی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین پیروزی بزرگ‌ترین انقلاب دوره کنونی در مصر را از اتفاقات به ظاهر محال دانستند و افزودند: روحانیت در تبلیغ دین و انجام وظیفه باید اهداف بزرگ را مد‌نظر قرار دهد.

ایشان کسب آمادگی برای مقابله با شیوه‌های تهاجم مخالفان دین اسلام را از جمله ضروریات ورود به عرصه اهداف بزرگ خواندند و تأکید کردند: امروز مخالفان از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مدرن برای تهاجم به اسلام و ایجاد شبهه‌افکنی در میان جوانان استفاده می‌کنند که باید برای مقابله با آنها، از شیوه ها و روش‌های متناسب با نیازهای نسل جوان استفاده کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی یکی از روش‌ها برای تضعیف اسلام است، افزودند: علمای شیعه و اهل سنت باید به شدت مراقب توطئه‌ها باشند و با برگزاری جلسات مشترک و همکاری با یکدیگر راه‌های مقابله با طراحی‌های مخالفان را بیابند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقابله با تکفیری‌ها را یکی از وظایف علمای شیعه و اهل سنت برشمردند و با اشاره‌ به وظیفه مهم روحانیت برای تبلیغ خاطر‌نشان کردند: بهترین روش برای تبلیغ شناخت مخاطب و آماده کردن مطالب مورد نیاز او، با زبان روز است.

ایشان با تأکید بر لزوم ارائه مستدل و منطقی معارف اسلامی به منظور تأثیرگذاری در لایه های عمیق ذهن مخاطب افزودند: یکی دیگر از وظایف روحانیون، حضور در مسائل اجتماعی است که باید همراه با اخلاق، نصیحت و ارائه طریق باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تقسیم‌بندی امواج گرایش به اسلام در دنیا به سه مقطع ،خاطر نشان کردند: موج اول گرایش به اسلام، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و موج دوم نیز بعد از شکست نظام مارکسیستی شکل گرفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت‌های مردمی اخیر در منطقه و مأیوس شدن مردم غرب از نظام سرمایه‌داری را موج سوم گرایش به اسلام دانستند و تأکید کردند: در چنین شرایط حساس و سرنوشت‌سازی، روحانیت اسلام، باید به سلاح معنویت و علم مجهز باشد تا بتواند معارف دین را با استفاده از کتاب و سنت بصورت عقلانی و قابل فهم برای نسل امروز ارائه کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علمای دینی بزرگ کرمانشاه و حضور خانواده‌های علمی بزرگ در این استان، از مقام علمی و معنوی شهید محراب آیت‌الله اشرفی و برخی علمای بزرگ کرمانشاه تجلیل کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین علماء نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سابقه دینی مردم این استان و حضور علماء و شخصیت های دینی برجسته در کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه زمینه گسترش مدارس دینی و تربیت علمای بزرگ همچنان وجود دارد که نیازمند بر طرف شدن برخی مشکلات است.

آیت‌الله ممدوحی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان نیز در سخنانی با اشاره به معارف عقلانی و منطقی دین اسلام که از کتاب و سنت استخراج شده است، گفت: حوزه‌های علمیه نقش اساسی را در ارائه الگوی مدیریتی فقه اسلامی، براساس نیازهای روز دارند.
 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
جواد لاریجانی در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس-1
اصلاح‌طلبان لياقت شركت در انتخابات را ندارند/آنها دشمن دموكراسي‌اند

خبرگزاری فارس: محمدجواد اردشیر لاریجانی با بیان اینکه اصلاح‌طلبی خطی انحرافی، فرصت‌طلب و دشمن دمکراسی است، گفت: اصلاح‌‌طلبان لیاقت شرکت در انتخابات را ندارند.

خبرگزاری فارس: اصلاح‌طلبان لياقت شركت در انتخابات را ندارند/آنها دشمن دموكراسي‌اند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدجواد اردشیر لاریجانی پسر میرزا هاشم آملی، روحانی برجسته شیعه و یکی از ۵ برادر لاریجانی (صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم، باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، فاضل لاریجانی رایزن فرهنگی ‏ایران در کانادا) است.

وی در حال حاضر عهده‌دار سمت دبیری ستاد حقوق بشر قوه قضائیه است و در کارنامه خود نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوم، چهارم و پنجم، مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، معاون سابق وزارت امور خارجه و موسس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را داراست.

 محمدجواد لاریجانی علاوه بر اینکه نخبه علمی است، یک نظریه پرداز سیاسی و سیاست‌مدار نیز محسوب می‌شود. نظریه ام‌القری "نظریه‌ای برای تبیین خط مشی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و موقعیت ایران در جهان اسلام" در دهه ۱۳۶۰ از سوی وی مطرح شد.

براین اساس، تحولات منطقه و مباحث داخلی و بین‌المللی بهانه مناسبی بود تا نزد وی رفته و نظراتش را در این باره جویا شویم. لاریجانی در این گفت‌وگو به تشریح دیدگاه‌های خود درباره بیداری اسلامی و برنامه‌های غرب برای مقابله با این بیداری و مسائل جاری کشور ازجمله انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی پرداخت.
 

متن گفت‌وگوی فارس با لاریجانی را در ادامه مطلب می‌خوانید:

 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 29 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

تابناك: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جلسه دیروز آژانس بین المللی انرژی اتمی با وزیر انرژی آمریكا درگیری لفظی پیدا كرد.

بر اساس خبری كه «رویترز» منتشر كرده، «فریدون عباسی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و «استیون چو» وزیر انرژی آمریكا نسبت به سیاست های هسته ای متقابل با هم وارد درگیری لفظی شدند.

بنابر این گزارش، «چو» ایران را متهم كرد كه همچنان مقررات آژانس را رعایت نمی كند و همواره در حال انكار واقعیت برنامه های خود می باشد. وی همچنین با متهم كردن ایران به اتخاذ رفتار تحریك آمیز به ایران هشدار داد كه در صورتی كه مطالبات جامعه جهانی را درباره برنامه هسته ای خود برآروده نكند با انزوایی شدید در عرصه بین المللی مواجه خواهد شد!

از سویی، پس از سخنرانی وزیر انرژی آمریكا، «فریدون عباسی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به آمریكا گفت: خطر كشوری چون آمریكا كه دارای سلاح هسته ای است، امروز به دغدغه جدی جامعه جهانی تبدیل شده، چرا كه این سلاح ها صلح و امنیت جهانی را تهدید می كنند.

فریدون عباسی همچنین اظهار داشت: مواضع خصمانه آمریكا و برخی از كشورها و تهدیدهای نظامی آنان باعث شده كه كشورهایی چون ایران ناچار شوند تاسیسات خود را در جاهایی امن مستقر كنند.

 وی ادامه داد: آمریكا و رژیم صهیونیستی بارها و به صورت آشكار در مجامع بین المللی ایران را به حمله به تجهیزات هسته ایش تهدید كرده اند، در حالی كه این اظهارات تاكنون با محكومیت مجامع بین المللی و سازمان های صلح طلب مواجه نشده و این نهادها در قبال این تهدیدات سكوت پیشه كرده اند، تهدیداتی كه ناقض صریح تعهدات آمریكا به عنوان عضوی از سازمان ملل متحد است.

عباسی همچنین در سخنرانی خود از تلاش سازمان های اطلاعاتی غرب برای ترور دانشمندان و كارشناسان هسته ای و به شهادت رساندن سه تن از آنان سخن گفت و خواستار محكوم كردن این عملیات تروریستی توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.

متن کامل سخنان عباسی در ادامه می آید:

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

17 شهریور 57 در تهران چه گذشت؟

گروه تاریخ- در پي سرعت گرفتن حرکت انقلابي مردم در سال 56 و افزايش آن در سال 57 شاه براي حفظ قدرت مجبور به استفاده از ارتش شد. شاه به دليل آگاه نبودن به عمق نارضايتي مردم بر اين نارضايتي ها دامن زد و حرکت مردم را به استهزا گرفت به طوري که در مصاحبه مطبوعاتي روز 23 ارديبهشت 1357 در مورد اوضاع بحراني ايران گفت: «اين شورش ها را دو گروه تجزيه طلبان و سياسيون قديمي رهبري مي کنند تظاهرات ضدميهني چند روز اخير کار کساني است که به سلامتي پيشه‌وري شراب مي خورند و با کساني که مي خواهند ايران را به ايرانستان تبديل کنند و افراد اين شورش ها به عقايد بچه گانه، احمقانه، عجيب و غيرقابل درک مربوط مي شوند.»

اما اين سخنان بر آتش خشم مردم دميد؛ يكي از تجلي‌هاي اصلي اين خشم در نماز عيد فطر به امامت شهيد مفتح در روز 13 شهريور 1357 و تظاهرات گسترده پس از آن در تهران و ساير شهرها رخ نمود.

منبع:http://www.rajanews.com/detail.asp?id=61122

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.